φρούτα φθινοπώρου, μήλο, αχλάδι, δαμάσκηνο, ρόδι

4 φθινοπωρινά φρούτα που δεν πρέπει να παραλείψεις!

Το ξέρω ότι οι περισσότεροι είστε λάτρεις του καλοκαιριού και των αντίστοιχων φρούτων του! Όταν αρχίζει να φθινοπωριάζει και κάνουν την εμφάνισή τους στον πάγκο του μανάβη τα φθινοπωρινά φρούτα αρχίζετε να δυσανασχετείτε λίγο, ωστόσο σήμερα λέω να προσπαθήσουμε να το αλλάξουμε αυτό!

Θα ήθελα λοιπόν να σας “γνωρίσω” μερικά από τα πιο σημαντικά φρούτα του φθινοπώρου και τους λόγους για τους οποίους θα ήταν καλό να τα βάλεις στην τσάντα σου για ενδιάμεσο σνακ!

Πάμε να ξεκινήσουμε!

Ποιος δεν γνωρίζει ότι “ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα”; Ωστόσο να μάθουμε το “γιατί”; Σύμφωνα με μελέτες το μήλο δρα προστατευτικά στον έλεγχο της χοληστερόλης και μάλιστα η δράση του αυτή είναι μεγαλύτερη από τα αντίστοιχα αντιοξειδωτικά άλλων τροφών, όπως για παράδειγμα της ντομάτας και του πράσινου τσαγιού! Σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να τονίσω είναι πως τα μήλα συνίσταται να καταναλώνονται με τη φλούδα τους, διότι ένα μεγάλο μέρος των φυτικών ινών και των αντιοξειδωτικών βρίσκονται εκεί. Παράλληλα, σχεδόν το ήμισυ της περιεκτικότητας της βιταμίνης C στο μήλο είναι ακριβώς κάτω από τη φλούδα. Γι’ αυτό μην το ξεφλουδίζετε απλώς πλύντε το καλά και καταναλώστε το! Εκτός από την κλασική μορφή του ως σνακ, το μήλο συνδυάζεται υπέροχα μέσα σε πράσινες σαλάτες, με μέλι και κανέλα ή μέσα σε ένα energy bowl με βάση το γιαούρτι!

Και μετά το μήλο, θα σου πρότεινα να σπάσεις ένα ρόδι! Όχι μόνο για να σου φέρει καλή τύχη, αλλά για να το καταναλώσεις! Θεωρείται υπερτροφή από τις λίγες και επίσης θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε τον “βασιλιά” της κόκκινης ομάδας των φρούτων λόγω των σπουδαίων ιδιοτήτων του. Το ρόδι περιέχει περίπου 124 διαφορετικά φυτοχημικά, τα περισσότερα εκ των οποίων ασκούν ισχυρή αντιοξειδωτική, αντιμικροβιακή, αντιμυκητιακή και αντιφλεγμονώδη δράση στον οργανισμό. Οι περισσότερες μελέτες επίσης δείχνουν ότι το ρόδι έχει 2 με 3 φορές περισσότερη αντιοξειδωτική ικανότητα σε σχέση με το κόκκινο κρασί αλλά και το πράσινο τσάι. Γι’ αυτό πρόσθεσε το στη διατροφή σου και μάλιστα προτίμησε τους σπόρους του κι όχι το χυμό του, γιατί οτιδήποτε έχει υποστεί επεξεργασία χάνει ένα μέρος τον πολύτιμων θρεπτικών συστατικών του.

Ένα άλλο φρούτο που κάνει την εμφάνισή του αυτή την εποχή είναι τα δαμάσκηνα. Είναι πασίγνωστη η δράση τους και η συμβολή τους στην υγεία του γαστρεντερικού συστήματος και στην ανακούφιση του οργανισμού από προβλήματα δυσκοιλιότητας, λόγω της περιεκτικότητας τους σε σορβιτόλη. Επιπλέον τα δαμάσκηνα περιέχουν βιταμίνη C η οποία δεσμεύει τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες και προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες. Όσο αφορά την κατανάλωση τους, συνδυάστε τα υπέροχα με ξηρούς καρπούς, γεμίστε το εσωτερικό τους με ένα βούτυρο από ξηρό καρπό της επιλογής σας ή προσθέστε τα στη μαγειρική σας καθώς συνδυάζονται εξαιρετικά με συνταγές κρέατος.

Τελευταίο στη λίστα, όχι όμως και σε αξία, έρχεται το αχλάδι! Τα αχλάδια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και βιταμίνες, αλλά ξεχωρίζουν επίσης γιατί αποδίδουν λίγες θερμίδες και έχουν χαμηλή αλλεργιογόνο δράση. Η περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες παρέχουν προστασία έναντι του καρκίνου του παχέος εντέρου, αλλά επιπλέον συμβάλλουν και στον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους λόγω της καλής πρόκλησης κορεσμού που προκαλούν. Πώς να τα εντάξεις στο πιάτο σου; Κι αυτά ταιριάζουν υπέροχα μέσα σε πράσινες σαλάτες! Όμως μπορούν να αποτελέσουν και τη βάση για γλυκιές συνταγές όπως κομπόστες, μαρμελάδες ή τάρτες!