μαύρισμα, διατροφή για μαύρισμα

Τροφές που βοηθούν στο μαύρισμα

Η διατροφή διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην αντηλιακή (αντιοξειδωτική) προστασία του σώματος, στην ενυδάτωση της επιδερμίδας, στην ανάπλαση του δέρματος, καθώς και στη γρηγορότερη επούλωση εγκαυμάτων, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο όλα τα απαραίτητα συστατικά για να αντεπεξέλθει στις αντίξοες συνθήκες της ηλιακής ακτινοβολίας.

Και παρότι δεν υπάρχουν επαρκή επιστημονικά δεδομένα που να υποστηρίζουν ότι τροφές προάγουν την έκκριση μελανίνης και προκαλούν μαύρισμα, ωστόσο οι διατροφικές μας επιλογές τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργούν όλες τις προϋποθέσεις ώστε το δέρμα μας να ανταποκριθεί θετικά και με υγιή τρόπο στο μαύρισμα.

Ας δούμε λοιπόν τα must του καλοκαιριού:

Καροτενοειδή!

Ξεκινάμε με τη βασικότερη κατηγορία θρεπτικών συστατικών που είναι τα καροτενοειδή. Το β-καροτένιο που βρίσκεται στα πορτοκαλί, κίτρινα και κόκκινα φρούτα και λαχανικά όπως το καρότο και τα βερίκοκα, το λυκοπένιο στο καρπούζι και στην ντομάτα και η λουτεΐνη που τη συναντάμε στο μπρόκολο και στο σπανάκι αποτελούν τα βασικά καροτενοειδή που οφείλεις να συμπεριλάβεις στο πιάτο σου και αυτό το καλοκαίρι. Πως; Φτιάξε καθημερινά πολύχρωμες σαλάτες και μην ξεχνάς τα φρέσκα φρούτα όσο βρίσκεσαι στην παραλία! Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις εξασφαλίσει αυτά τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά στοιχεία στο πιάτο σου.

Βιταμίνη C!

Τη βιταμίνη C θα τη βρεις στις φράουλες, το ακτινίδιο, τα πεπόνια, τις ντομάτες, τις πιπεριές, και τα γνωστά σε όλους εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια κτλ) και φυσικά στους χυμούς τους. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, συμμετέχει στην παραγωγή κολλαγόνου στην επιδερμίδα και ταυτόχρονα εμποδίζει τη δράση των ελεύθερων ριζών που ευθύνονται για τη γήρανση. Είναι αρκετά ευαίσθητη βιταμίνη, γι’ αυτό φρόντισε να καταναλώνεις τα φρούτα και τα λαχανικά που την περιέχουν χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία (πχ μην τα ψιλοκόβεις). Συνδύασε την ιδανικά με τη Βιταμίνη Ε για καλύτερα αποτελέσματα στην απορρόφηση τους.

Βιταμίνη Ε!

Βρίσκεται στο ελαιόλαδο, στα ψάρια, στο κρέας, στους ξηρούς καρπούς, στη σοκολάτα υγείας και τους σπόρους. Μια χούφτα ανάλατοι ξηροί καρποί μαζί με ένα φρούτο εποχής, εκτός από ιδανικό σνακ στην παραλία, δημιουργούν και τον ακαταμάχητο συνδυασμό βιταμινών Ε και σε C.

Σελήνιο!

Είναι ένα μέταλλο που καθυστερεί τη γήρανση του δέρματος. Βρίσκεται στα ψάρια, τα θαλασσινά και τα προϊόντα που βασίζονται στο γάλα και τα δημητριακά. Ένα φρέσκο και καλοψημένο ψάρι, αποτελεί ιδανικό γεύμα μετά από μια εξόρμηση στην παραλία. Επέλεξε το στο πιάτο σου ειδικά το καλοκαίρι, όπου κι αν βρίσκεσαι, το ψάρι αποτελεί μια must επιλογή για πολλούς διατροφικούς λόγους!

Χαλκός!

Στην βιβλιογραφία δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να επιβεβαιώνουν ότι συγκεκριμένες τροφές αυξάνουν την έκκριση μελανίνης, πέρα από τον χαλκό. Ο χαλκός είναι ένα μέταλλο που παίρνουμε από τη διατροφή μας καταναλώνοντας μανιτάρια, θαλασσινά, συκώτι, σταφύλια και καρύδια. Το σταφύλι έχει την τιμητική του κάθε καλοκαίρι, προτίμησε το με λίγα καρύδια για το ενδιάμεσο σνακ σου.

Που καταλήγουμε;

Όποιος κι αν είναι ο στόχος σου είτε να αποκτήσεις ένα υπέροχο σοκολατί χρώμα αυτό το καλοκαίρι είτε απλά να προστατεύσεις το σώμα και την επιδερμίδα σου από την ηλιακή ακτινοβολία (ή και τα δύο) μην ξεχνάς ότι η διατροφή πάντα διαδραματίζει έναν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία της υγείας σου. Ενίσχυσε το πιάτο σου με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που θα βοηθήσουν το σώμα σου να αντεπεξέλθει στην πολύωρη έκθεση στον ήλιο που συνήθως συνοδεύει τις καλοκαιρινές μας διακοπές, επέλεξε τροφές πλούσιες σε νερό, σε αντιοξειδωτικές ουσίες, πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, έξυπνα σνακ για την παραλία που θα σε ενυδατώσουν και θα συμβάλουν στην προστασία του δέρματος σου! Καλό καλοκαίρι και καλές βουτιές!